Jak přidat pdf

Jak přidat na web soubor pdf

Umožněte návštěvníkům svých stránek, aby si prohlíželi nebo stahovali dokumenty v pdf.


Krok 1 - nahrajte dokument do administrace

Pro nahrání dokumentu přejděte do Nastavení, následně vyberte volbu Soubory a přes modré tlačítko Nový záznam v pravém horním rohu vyberte pdf dokument z vašeho počítače, který chcete nahrát.
(pdf vždy ukládejte už v počítači bez diakritiky.)

Po úspěšném nahrání se soubor zobrazí ve výpisu.


Krok 2 - zkopírujte adresu nahraného pdf

Pro přidání odkazu na váš soubor na konkrétní místo na webu bude nejprve potřeba zkopírovat jeho URL adresu. Stačí kliknout na ikonku pro kopírování a adresa se vám automaticky uloží do schránky.


Krok 3 - vytváření odkazu pomocí textu

Pokud chcete vytvořit textový odkaz na pdf, napište text, který se má stát odkazem, označte ho a v nastavení textu vyberte ikonu řetězu.

Vyberte záložku Externí URL, ponechte typ odkazu URL a do pole Adresa vložte pomocí klávesové zkratky (Ctrl/Cmd+V) odkaz na váš soubor, který jste si v předešlém kroku zkopírovali.

Soubory pdf doporučujeme otevírat do nového okna, aby se návštěvníkům zjednodušilo jejich prohlížení a stahování. To nastavíte v záložce Pokročilé, kde přepínačem aktivujete Otevírání v novém okně.


Krok 4 - vytváření odkazu přes obrázek

Na pdf můžete také odkazovat pomocí fotografií či ikon. Fotografii jednoduše vložíte jako blok Obrázek a v jeho nastavení vyberete volbu Odkaz. Poté nahrajete soubor z vašeho počítače a nebo ze sdílené galerie, kam jste již soubor v prvním kroku návodu nahráli. Nezapomeňte opět pomocí přepínače aktivovat Otevírání v novém okně.
(více o práci s blokem Obrázek naleznete zde)